Att läsa under vintern

Jag är ju en riktig bokmal, eller läslus om man tycker att det låter trevligare 😊
 
Det är inte så att jag bara läser böcker ur en viss genre, utan jag tycker själv att det blir en rätt blandad kompott, undantaget skräck och för blodiga deckare då. 
 
Ibland läser jag biografier, porträtt av människor som jag tycker är intressanta och som jag är lite nyfiken på. Jag har läst om Christina Onassis, Dolly Parton och Jane Fonda för att nämna några exempel. Nu under vintern tänkte jag grotta ner mig i dessa:
 
Michelle Obama är en fascinerande person och egentligen den enda som behöll någon form av värdighet under förra presidentkampanjen. Måste erkänna att jag är rätt nyfiken på denna bok och personen bakom.
 
En annan kvinna som väcker mitt intresse är Ingrid Betancourt. Hur i hela fridens namn överlever man sex års fångeskap i djungeln utan att bli fullständigt vansinnig? Denna bok har jag haft hemma i hyllan länge, men inte riktigt kommit mig för att läsa den, så nu är det dags! 
 
Jag plöjer på och återkommer med recensioner.
 
Ha en bra dag!
0 kommentarer publicerat i böcker
Taggar: boktips, egentid, ingrid betancourt, intressanta personer, läsning, michelle obama, starka kvinnor