Love the home you're in - hall och tvättstuga

Ny vecka och nya rum som ska städas ur och piffas till. Den här gången går turen till hall och tvättstuga. Jag väljer att köra dessa gemensamt, då det dels är små rum, men framför allt för att vi till vardags använder tvättstugan som hall. (närmaste ingången från bilen, vi är smålata).
 
Vad är då målbilden? Jag vill ju gärna ha en tvättstuga som liknar detta när jag är klar:
Ljust, luftig och inbjudande. Vår tvättstuga är inte särskilt stor, så vi får vara lite fiffiga med förvaringen. (tror att mycket åker ut i garaget också, kan bli spännande att städa det sen...)
 
Jag vill också att vår hall ska vara mysig och kännas välkomnande. Planlösningen är ganska öppen, så vi passerar förbi hallen hela tiden, så det får gärna vara prydligt så jag inte blir irriterad. Drömmen är något i den här stilen:
Coastal New England Harbor House | Patrick Ahearn
Varmt, ombonat och mysigt! Vi har inte särskilt mycket plats för ytterkläder i vår hall, så vi får verkligen hålla oss till det säsongsbetonade. Jag har tidigare hängt ut alla sommarjackor i garderoberna i garaget. Sommarskor står också där, men vi behöver rensa ut alla skor som barnen växt ur. Min son har ju växt ur 3 storlekar bara sedan förra våren, så det går undan.
 
Min plan för veckan ser då ut såhär:
 
Så nu tror jag att det är dags att attackera skoröran i hallen...
 
Önskar er en trevlig start på veckan!