Alla hjärtans dag - dukning och efterrätt

DET ÄR SOOOOL IDAG! Tänk så mycket piggare man blir när det kommer lite ljus!
 
Denna energi använde jag mig av bums och städade huset, bakade muffins och provdukade inför alla hjärtans dag imorgon. Vi fyra kommer att fira den med god mat och familjemys. Vi kanske till och med hinner med en omgång brädspel?
 
Från början hade jag tänkt en rätt stram dukning, med mest grågrönt och vitt, men så var jag på Myrorna igår och hittade söta kannor och en skål med rosor på, så nu blev det ljusrosa iallafall. Fyndade också världens finaste servetter! De är ljust blå, med lite glans i och det fanns 12 stycken i perfekt skick = Lycka!
 
Min pastelliga dukning ser då ut såhär:
 
I vanlig ordning har jag använt vårt finporslin (löjligt förtjust i det) och makens ärvda kristallglas. För att hålla det lätt och vårlikt blev det vit duk och glasljusstakar till det. 
 
I loppisfynden (kanna, vas och skål) har jag satt ranunkler, nejlikor, eucalyptus och en miniros. Rosa, gulligt och lite gammaldags.
De fina servetter passar riktigt bra till:
Visst är de underbara?
 
Vi kommer att äta Lasagne med capresesallad och grissini till middag imorgon, men efterrätten kommer iallafall att vara lite rosa. Jag har bakat kladdkakemuffins som kommer att toppas med hallongrädde och hallon. 
Enkelt, snyggt och gott. (och ja, jag har provsmakat, mums!)
 
Så jag är redo för imorgon. Nu ska jag bara fortsätta fixa i tvättstugan, känns inte alls lika romantiskt, men vad är väl en bal på slottet...
 
Trevlig onsdag!
 
En kommentar publicerat i Inredning
Taggar: Loppisfynd, Valentines, alla hjärtans dag, dukning, familjeliv, familjemys, högtider, inredningsinspiration, återbruk
#1 - - Linda:

Det såg rogivande ut. Ha en trevlig alla hjärtans!

Svar: Tack detsamma!
Linnea Hådell Löt