Min novemberlista

Så sitter man här igen en regnig måndag i november och mår... alldeles fantastiskt! Jag har äntligen bestämt mig för att byta inriktning på mitt liv och våga satsa lite. Så istället för att sitta med internbudget inför 2019 så sitter jag och planerar hur jag bäst ska spendera min tid nu i november. Jag har hoppat av mitt jobb som ekonom och ska börja plugga inredning . Tjoho! Nu börjar utbildningen inte förrän i januari, så jag har höstlov/jullov fram tills dess.
 
Så, vad ska jag då hitta på nu i november? Det är ju lite lockande för en julfantast som jag att börja baka och pynta redan nu, men jag vill gärna suga på den karamellen liiiite till (yupp, är traditionsbunden), så jag har andra planer för denna bortglömda småtråkiga mellanmånad efter Halloween och före advent.
 
Inte riktigt min stil... 
 
Eftersom vi inte firar Thanksgiving i det här landet, så har vi egentligen "bara" allhelgonahelgen som är något särskilt i november och den ligger ju precis i början, så det är rätt mycket månad kvar. Vad gör man då? Jo, man låtsas att man är amerikan och firar Thanksgiving ändå. Så, vi har bjudit föräldrar och syskon på familjemiddag här i slutet av november. Oklart om det blir kalkon på menyn, just nu lutar det åt dansk fläskstek, men det blir ett bra tillfälle att samla alla innan helgerna försvinner till pynt, glöggmys och julfester.
 
Denna middag kommer att ta en del av min tid, eftersom det ska planeras mat, förberedas, städas och pyntas. Men det finns ett par saker ytterligare som jag gärna vill hinna med, nämligen:
 
  • baka perfekta morotsmuffins. Test pågår.
  • fixa rätt kryddning på egen Pumpkin Spice Latte 
  • gå långa promenader (vardagslyx)
  • göra eget badsalt 
  • vinterfixa entréen i väntan på ljusslingorna
  • renovera en furuskänk
  • göra egna servettringar (behöver 16 st till sagda middag)
  • mysa framför öppna spisen
Min typ av väder!
 
Så jag tror att november kommer att bli en av de trevligaste månaderna på länge.
 
Önskar er en trevlig kväll!
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Thanksgiving, att göra-lista, bucket list, hemmamys, högtider, höst, karriärändring, november, planering