Småfix inför semestern

En jobbvecka till, sen är det semester! Ska bli så härligt att få göra saker i mitt eget tempo. Slöa frukostar utomhus, följda av långa promenader och mycket läsning är vad jag önskar mig.
 
 
 
Men, eftersom jag är en ordningsnörd, så finns det ju vissa saker jag vill ha fixat innan för att kunna slappna av helt. Så jag tänkte ta lite tid varje kväll för att få koll på läget. Med andra ord måste jag begränsa mitt intag av The Crown, till ett avsnitt om dagen. (ser om hela serien, den är löjligt bra!)
 
Min lista för veckan ser då ut såhär:
 
  • Måndag: Inventera frysen. Se till att göra middagar och mellanmål på sådant som vi redan har, istället för att storhandla. Gammalt skräp ska ut.
  • Tisdag: Städa ur skafferiet. Bort med allt som är utgånget och halvdåligt. Sådant som fortfarande är ok och det finns slattar av, ska jag försöka slänga ihop något vettigt av. 
  • Onsdag: Gå igenom garderoben. Vad kommer jag att använda? Finns det något som behöver tvättas/lagas innan semestern? Och vad bör jag skänka bort?
  • Torsdag: Städa ur badrumsskåpet. Slänga alla halvtomma flaskor och burkar. Se över vad jag faktiskt använder och sortera bort resten. Jag är rätt säker på att det finns en massa trams som jag aldrig kommer använda och då ska det ut. 
  • Fredag: Sortera papper. Sätta in alla lösa papper i pärmar, slänga sådant som inte ska användas och gå igenom så att alla räkningar är inlagda innan vi pyser iväg någonstans.
 
Målet är att skafferiet ska se ut såhär igen:
 
Sen kan jag lugnt gå på semester och när det väl är dags att börja jobba igen, så är det inte en massa röra som stör. 
 
Önskar er en trevlig vecka!
 
0 kommentarer publicerat i Ordning och reda
Taggar: Sommarstädning, Struktur, enklare vardag, fint hemma, ordning och reda, organisera, städning