Bind en krans

En av mina favoritsysselsättningar såhär innan jul är att binda kransar. Det är relativt enkelt och man kan göra dem som man vill. 
 
Det du behöver är :
  • Halmstomme
  • Ståltråd
  • Avbitartång
  • Mossa
  • Granris
  • Lingonris
  • Band 
Börja med att linda mossa runt kransen och vira ståltråd runt om. Lindar du ståltråden tätt blir kransen prydlig och tät, tar du glesare blir den mer yvig. En smaksak. 
Jag valde att göra den lite yvigare, så den ser lite tjockare ut.
 
Sedan är det dags för granriset. Jag klippte ner det till mindre buketter och la dem på kransen för att se hur de skulle passas in. Även dessa lindas fast med ståltråd.
För att få in ännu mer skogskänsla, stack jag ner små kvistar av lingonris också. Här kunde jag använda mig av den ståltråd som redan var fastsurrad. 
 
Och så är det bara att knyta fast ett band och hänga upp den.
 
 
Enkelt, roligt och mysigt!
0 kommentarer publicerat i Inredning
Taggar: DIY, Julstämning, Jultips, Krans, jul 2018, julmys, julpynt, julpyssel