Ordning och reda på 30 dagar - del 4

Jag vill ju gärna ha ordning och reda, snyggt och städat. För att kunna hålla ordning i det här huset, så räcker det inte med att ta en omgång per vecka, utan det behöver delas upp i mindre bitar. (så blir det dessutom lättare att delegera). Jag har snokat runt på Pinterest och hittat ett städschema som jag tänkte testa här ett par veckor, så får vi se hur det funkar.
 
Bildresultat för städschema
Bild: Pinterest
 
Det delar upp alla sysslor  i bitar, så blir ingen dag särskilt tung, men allt är ändå fint till helgen. Är inte säker på att jag kommer spola ur garaget varje lördag, men i övrigt tycker jag det verkar vettigt. Jag gillar när man tar ett rum i taget, tidigare har jag kört dammsugning en dag och dammtorkning en annan och då känns det inte riktigt färdigt.
 
Jag återkommer om en månad, när jag vet hur det funkar i praktiken.
 
Hoppas ni har en trevlig tisdag.