Ordning och reda på 30 dagar - del 2

Så har vi kommit in i vecka 2 på min home-makeover, nystart, ordningsutmaning, eller vad man nu vill kalla det.
 
Jag har iallafall skrivit en meny för resten av månaden, ta da!
 
Nu finns de ju inget som säger att den här behöver följas till punkt och pricka, men nu har jag iallafall middagsidéer till resten av månaden.
 
Så igår började jag rensa i skafferiet. Det tog inte jättelång tid, vi är ju fortfarande relativt nyinflyttade, men det var ett par saker som behövde rensas ut iallafall.
 
För att få inspiration och idéer till hur man kan organisera skafferi, kyl och frys, har jag varit inne på Pinterest och kikat. Rätt ofta. Och rätt länge. (finns så mycket annat kul där också...)
 
Jag skulle önska att mitt skafferi var stort, så det kunde se ut såhär:
 
Bild: Pinterest
Men nu har vi fått dela upp torrvarorna i tre olika skåp och det ena ser nu ut såhär:
 
Funkar det också.
Nu ska jag ta tag i kylskåpet också, med det här som målbild:
 
Bild: Pinterest
Snygg, prydligt och lättöverskådligt! Jag gillar särskilt hållaren för burkar, har inte lyckats hitta någon än, men skam den som ger sig.
 
Ha en fortsatt trevlig tisdag!