Malmö dekorativa - Katrinetorp

I söndags stiftade jag en ny bekantskap och dessutom en mycket trevlig sådan, nämligen Katrinetorp. Fast jag har varit i Svågertorp säkert en miljon gånger, så har jag aldrig svängt av mot Katrinetorp. Märkligt, för det är precis ett sådant ställe som jag gillar.
I helgen var det då premiär för min (och makens del) att besöka Malmö Dekorativa. (tipstack till "Hem och Antik"). Det är en antikmässa som hålls årligen på just Katrinetorp och i söndags hade mässan utökats med bilutställning (Classic Cars), kuriosamarknad och bondens marknad. Full pott!
 
Vi började med att strosa runt och kika på alla de gamla fina bilarna, vissa saker var faktiskt bättre förr, eller hur?
 
Sedan strosade vi runt på gården och kikade på marknaden. Det fanns många fina saker, kunde ha köpt hur mycket som helst. Vi kom slutligen hem med en dalahäst, en fotogenlampa och en koffert. (Visar bilder på dem här framöver, när de bott in sig).
 
 
 
Det fanns mycket fint i Katrintorps butiker också, se själva:
 
När molnen så blev gråsvarta och det började lukta regn så smög vi in och tittade på utställningen. Väldigt snyggt arrangerat!
 

När ögonen var trötta efter alla intryck och fötterna efter allt strosande, smög vi ut till bondens marknad och köpte en massa god ost.
 
 
Allt som allt, en väldigt trevlig dag!
 
Katrinetorp har även andra arrangemang, bl a en julmarknad som jag är rätt sugen på att besöka. Gå in på deras hemsida för mer information. (Finns under Malmö stad/ Kultur och fritid).
 
Trevlig kväll!
 
0 kommentarer publicerat i Inredning
Taggar: Antikmässa, Bondens marknad, Hem och Antik, Katrinetorp, Malmö, Malmö dekorativa, utflykt