Surdegar

Varför är det alltid så att vissa saker bara inte blir klara? Jag har flyttat ganska många gånger och i de allra flesta fall gör jag iordning det sista så det ska vara fint till visningarna. Men det är väl lite onödigt att det ska vara som finast när man ska flytta därifrån? Så därför bestämde vi oss för att ta tag i de här surdegarna medan vi fortfarande bor här, så vi får glädje av dem också.
 
Överst på surdegslistan stod ordning i klädkammare och förråd. Vi har under de år vi bott här rensat lite någon gång, men mest fyllt på med allt möjligt tills klädkammaren såg ut såhär:
 
Seriöst! Det går ju inte ens att gå in i den längre, hur tänkte vi nu?!
 
Vi hade enligt samma princip fyllt upp förrådet med "bra-att-ha-grejor" och diverse skräp:
och jag kallar mig själv strukturerad... falsk marknadsföring är vad det är!
Så, vi tog oss samman och röjde. Trasigt? - Ut! Inte använt på 2 år? -ut! Maken satte sig och sorterade verktyg, skruvar, spik och krokar och sparade bara det vi behöver till husbehov i förrådet. De stora verktygslådorna åkte ner i källaren. Blomkrukor och annat som vi inte kommer att använda hamnade hos Myrorna och skräp på tippen. Vi röjde också i klädkammaren efter samma princip och det blev 4 papperskassar kläder som gick till Myrorna, vilka även förärades 4 (!!) par skridskor som barnen vuxit ur. Undrar just vem jag sparade dem till, en framtida hund kanske?
 
Hursom, utan att ha spenderat en krona ser klädkammaren numer ut såhär:
Mattan hade vi liggandes i, just det, klädkammaren, (under alla hyllor)
Och nu går det att komma åt de jackor och rockar vi inte får plats med i hallen
Förrådet ser ut såhär:
 

Här behöver vi också någon matta att ha på golvet, det är rätt kallt. (och tråkigt) Vi behöver också en fiffig lösning för alla rullarna med presentpapper, tänker mig något åt det här hållet:
Bildresultat för förvaring presentpapper
Bild: Keep it smpl 
 
Vi rensade också i det blå skåpet (till vänster på bilderna), så nu är det såhär fint:

Sådana här projekt är ju inte jätteroliga när man håller på, men det känns riktigt bra efteråt! Tror jag ska ta tag i de andra surdegarna också, så kommer vi aldrig att vilja flytta sedan.
 
Ha en trevlig kväll!
0 kommentarer publicerat i Inredning
Taggar: förråd, klädkammare, ordning, projekt, rensa