Mysprylar till kontoret

Jag gillar att piffa till saker och ting, göra det tråkiga lite roligare och det fula lite finare. Ett rum som är rätt tacksam att piffa till är kontoret. Vi spenderar rätt många timmar per dag på våra jobb, så lite extra trivsel är ju aldrig fel.
 
Nu har jag turen att ha fått ett alldeles eget rum (yihaa), så jag tänkte boa in mig ordentligt. Fast om jag "bara" hade haft ett eget skrivbord i ett kontorslandskap, så hade jag piffat där med.
 
Här är några saker som jag gärna skulle förgylla vardagen med:
 
Bilder från Lagerhaus, Plantagen, Indiska och H&M Home
 Det jag har valt är:
  • Anteckningsblock (med skog på, vad annars?)
  • En ljuslykta för värmeljus passar fint nu när det fortfarande är mörkt på morgnarna
  • Lite gott té och en egen tekopp för att göra det mer personligt
  • Fina pennor och blänkande pennställ piggar upp vem som helst
  • Gröna växter gör det mer ombonat och inbjudande, och så förbättrar de luften i rummet
  • Eftersom jag är en fryslort så vill jag gärna ha en pläd på rummet också, som jag kan svepa in mig i när det blir kyligt. Det här med kontorsventilation verkar skapa problem på de flesta ställen
 Det finns givetvis mer saker man behöver för att kunna jobba, men alla arbetsredskap fanns redan på plats, så jag kan ägna mig åt det roliga, nämligen piffet.
 
Ha en bra dag!