Födelsedag och vinterhem

Vi brukar städa ut julen direkt efter nyår. Dels för att jag känner med färdig med "julandet" då, men mest för att dottern fyller år den 4:e januari och jag vill att det ska vara en tydlig gräns mellan jul och födelsedag.
 
Lika roligt som det är att pynta fram är det att pynta bort. Det känns som om lägenheten får en nystart, vilket passar fint här i januari. Jag har behållit plädarna för vintermys och bytt ut det röda mot vitt för en krispigare känlsa.
 

Samma sak i sovrummet
 
Det kändes lite tomt i sovrummet utan adventsstjärna och hyacinter, så jag ställde in en ljuslykta och köpte en ny fin hortensia istället.
 

Dottern firades med frukost på sängen, tulpaner i favoritfärgerna, våffellunch och födelsedagsmiddag som avslutades med glassbuffé.
 
 
Jag valde apelsinchoklad, krossad choklad, bananer, grädde, dulche de leche och en klick grädde. Smaskens!