Vardagsrum

 
Idag är jag hemma och vabbar. I år verkar det vara med VABruari än någonsin...
 
Och eftersom jag går hemma och stökar så har jag ju lite tid att kika på inredning. Just nu har jag snöat in på mysiga vardagsrum, där man kan krypa upp i soffan med sin varma choklad och sin tjocka bok och bara slappa.
 
Här hade jag trivts bra:
 
Bildresultat för cosy living room
Bild: Pinterest
Det är ljust och vintrigt, men samtidigt ser det varmt och ombonat ut. En öppen spis ger ju en enorm mysfaktor. Jag gillar också hur de arbetat med olika material för att få lite djup i inredningen.
 
Det här hade ju inte heller varit fel:
 
Bild IKEA
Det ser så härligt avslappnat ut, men fortfarande prydligt och sammanhållet. Jag gillar ju när det är mycket böcker i inredningen, det ser varmare och personligare ut. Som att folk faktiskt bor där på riktigt.
 
Bildresultat för new england living room
 
Det här är vansinnigt vackert, men inte så avslappnat kanske. Det här är ett rum där man tar emot drottningen när hon tittar förbi på en kopp té. Inte för att jag skulle våga dricka té i den soffan, men ändå. Det här är ett rum för artiga konversationer på brittisk engelska.
 
Hmm, jag kanske har tittat på för många avsnitt av "The Crown"....