Skafferi

Vi har den stora förmånen att ha ett skafferi som man kan gå in i. (Lycka!) Nu gäller det ju bara att ha en sådan ordning att man faktiskt kan gå in i det. Har dåliga erfarenheter från klädkammarförfallet, som nu är ordnat och klart (se tidigare inlägg om Surdegar).
 
När vi flyttade in fanns det väggfasta hyllor som dessvärre var spånskivor, vilka hade mjuknat och vikt sig. Var varken snyggt eller praktiskt. Vi begav oss därför till det stora blågula varuhuset och köpte på oss lite hyllstommar, vinställ, hyllor och krokar och monterade en ny fin hylla. För att piffa till det lite har specerierna hällts upp i glasburkar och hyllorna har fått charmiga hyllremsor. (Panduro).
 
 
Nu är det prydligt och lättöverskådligt. Specerier för sig, bakprodukter för sig och konserver på egen hylla.
 
 
Marshmallows, glassrån och strössel står högst upp. (Out of sight...)

Eftersom många mjölsorter är lika, så har jag skrivit etiketter, så jag inte blandar ihop dem. Sen ser det rätt trevligt ut också.
 

För mig är det en stressreducerande faktor att ha ordning på maten. Det är lätt att hitta vad jag behöver och jag ser direkt om vi behöver komplettera med något. Det är såååå frustrerande att upptäcka att man saknar en ingrediens när man väl har satt igång.
 
Hoppas ni får en trevlig måndagkväll!
0 kommentarer publicerat i Inredning
Taggar: enklare vardag, ordning och reda, rensa, skafferi