Fin förvaring till småpryttlar

Ibland vet jag inte om jag ska förundras eller förfasas över hur många smågrejer som dyker upp överallt. Här hemma rör det sig om hörlurar, barbieskor, barbieväskor, suddisar, små pennor, gem, hårspännen, hårsnoddar, klistermärken, gnuggisar... och det tar aldrig slut.
 
Om det finns fler än jag som har en oöverskådlig mängd pryttlar som ligger och dräller, så kommer här lite tips på fina förvaringsaskar att gömma nämnda röra i. (Syns inte = finns inte)
 
Bild: Lagerhaus
Den här fina minibyrån från Lagerhaus hade passat perfekt på sonens rum. Där kan han stoppa ner sina hörlurar och sudd och kanske t o m gömma lite godis.
 
Själv hade jag gärna haft de här fina runda askarna med Elsa Beskow-motiv inne på kontoret:
 
Bild: Designhouse Stockholm
Här kan man förvara paljetter, band och annan dekoration som behövs när man pysslar med kort och presentinslagning.
 
För dotterns barbiesaker och hårband behövs några fler askar, så det blir lättare att sortera vid städning. Jag hittade de här fina hos Countrystyle.se.
 
Bild: Countrystyle.se
Jag gillar den enhetliga färgskalan och de varierande mönstren, blir prydligt och mysigt på samma gång.
 
När jag nu snart har lite mer tid att pyssla, så funderar jag på om jag skulle köpa några vita askar från Panduro, då kan jag ju själv bestämma färg och mönster. Decoupage är rätt avkopplande och så syns det att man har gjort något.
 

Bild: Panduro.se
 
Nu ska jag ut och samla kottar till höstens pysselprojekt. Så snart behöver jag nog en ask till dem också.