Veckans boktips

Den här veckan tipsar jag om en riktigt klassisker, ni har säkert läst den innan, men den är bara underbar.
 
Astrid Lindgren är min absoluta favoritförfattare, hennes historier och äventyr har förgyllt hela min barndom och mina barn har också hört många av hennes berättelser. I somras upptäckte de böckerna om Kalle Blomqvist, de var en riktigt succé.
 
Dagen tips är däremot lite juligare, det är "Titta, Madicken, det snöar". Det börjar med en vacker snöig morgon och utvecklar sig sedan till ett slädäventyr i skogen. Vet inte om jag får läsa den högt för barnen längre, men jag tänkte krypa upp i soffan med ett par pepparkakor och läsa den själv annars.
 
Det kan vara så att jag sjunger med i vissa av sångerna också. Den mest berömda "Här ska j--- i mig drickas brännvin..." har jag sjungit för ett helt café när jag var 4 år, så den kan jag nog fortfarande.
 
 
Trevlig läsning!