Städschema - samlat

Vad kan muntra upp en fredag mer än ett städschema?! 😂
 
Egentligen borde jag väl skriva ett inlägg om något roligt man kan göra i helgen, eller recept på en god drink, men idag är jag fru Tråkmåns von Ordningochreda och publicerar ett sammanställt städschema istället.
 
Att städa är verkligen inte det roligaste jag vet, men jag blir galen på oreda och smuts, så jag brukar ändå vara på bra humör när det är gjort. För att få lite struktur på galenskapen så har jag kikat runt på nätet efter olika städscheman och tips och sedan sammanställt detta till något som borde funka hemma hos oss. 
 
Här kommer mästerverket:
 
Jag har börjat köra efter detta och än så länge fungerar det hyfsat. Finns liiiite motstånd bland folket på övervåningen (läs barnen) om det här med att bädda sängen varje dag, men förhoppningsvis är jag envisare än dem (eller hotar med rätt påföljd) så det ska nog bli bra. 
 
Garage och trädgårdsskötsel finns inte med här, men trädgård är ju lite mer väderberoende än insidan på huset. 
 
Om det är någon som har några bra tips, eller tycker att jag missat något så får ni gärna hojta till! Alla husmorsknep mottages tacksamt.
 
Ha en fin helg!
0 kommentarer publicerat i Ordning och reda
Taggar: Hemmafrutips, Struktur, love the home you're in, ordning, ordning och reda, städning, städschema