Vårfin entre

Nu börjar det verkligen kännas som vår! Barnen kommer hem utan jackor och kräver glass, tvätten torkar utomhus och det kliar i fingrarna för att börja odla och plantera.
 
Först ut var vårplanteringar i krukor på förstukvisten, de står relativt skyddat där, så jag hoppas de överlever kalla nätter.
 
Jag började med penséer och förgätmigej:
 
Min lilla en har överlevt vintern, så den fick nya pensékompisar den också:
 
Jag köpte en fällstol på IKEA, så jag kan ta mitt förmiddagskaffe här ute i solen:
Än så länge behövs filten, men snart så!
 
Jag fick också satt upp planteringskorgarna, de vi köpte förra året men aldrig använde. Och tur var väl det, det enda som hade växt förra sommaren var kaktusar. Så, nu ser vår entre ut såhär:
Jag måste erkänna att jag fortfarande blir lycklig av vår blåa dörr. Vi målade ju om huset förra sommaren och lyckades pricka helt rätt nyans för dörren, Flüggers Antikblå.
 
Eftersom vi kör en trädgårdsdag imorgon igen, är det nog bäst att jag går ut och sätter mig igen. Det funkar bäst att vila sig i form.
 
Trevlig fredag!
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Entré, blå dörr, förstukvist, rött hus, vår 2019, vårkänsla, vårplantering