Läckra morotsmuffins

Sådärja! Nu har jag äntligen fått till receptet på morotsmuffins. De blev löjligt goda och fick väl godkänt av min testpanel. (Mina barn 11 och 13, brutalt ärliga och inte mutade).
 
Du behöver:
  • 150 g rumsvarmt smör
  • 2 dl socker
  • 2 ägg
  • 1 tsk vaniljsocker 
  • 0.5 dl mjölk
  • 1 stor morot (riven)
  • 3 dl vetemjöl 
  • 1 tsk bakpulver
  • 2 tsk kardemumma (malen)
Till frosting:
  • 100 g smör
  • 200 g Cream cheese
  • 3.5 dl florsocker
Gör så här:
  1. Sätt ugnen på 200 grader
  2. Vispa socker och smör vitt och pösigt
  3. Rör i äggen, ett i taget
  4. Tillsätt vaniljsocker, mjölk och riven morot, blanda ordentligt
  5. Blanda mjöl, bakpulver och kardemumma i en annan skål, rör sedan ner i smeten
  6. Häll smeten i 12 formar, papper eller smord muffinsplåt
  7. Gräddas mitt i ugnen i ca 15 min. Låt svalna
  8. Vispa ihop smör, Cream cheese och florsocker. Spritsa eller klicka ut på muffinsen. Klart!
Mums!
 
Smaklig spis!
 
En kommentar publicerat i Recept
Taggar: Cupcakes, Frosting, Morotsmuffins, baka, efterrätt, fika, hembakt, muffins, recept
#1 - - Bodil:

DET VAR JÄTTE GOTT

Svar: Löjligt gott faktiskt :)
Linnea Hådell Löt