Veckans boktips

Veckans bok behandlar ett väldigt aktuellt ämne, nämligen utmattning. Jag talar givetvis om "Hjälp jag är utmattad" av Clara Lidström och Erica Dahlgren. Boken riktar sig till de som är utmattad, de som kommit ut på andra sidan, de som känner att det börjar närma sig och de som har någon närstående som mår dåligt av stress. Med andra kan alla läsa den här boken.
 
Jag, som själv varit nere och vänt, tycker att den är bra skriven. Fakta varvas med författarnas egna berättelser, vilket gör det lättåtkomligt och begripligt. Det är sorgligt att vi är så många som blivit sjuka av stress, samtidigt som det är skönt att man inte är ensam. 
 
Det enda jag önskar mer av den här boken är att den kommit tidigare... jag hade behövt den när jag mådde som sämst för att veta att det går att få tillbaka orken igen. 
 
Med det sagt så ska jag ta en lugn och skön återhämtningshelg utan för många måsten. 
 
Trevlig helg och trevlig läsning!
0 kommentarer publicerat i böcker
Taggar: Clara Lidström, Erica Dahlgren, Hjälp jag är utmattad, Utmattning, boktips, återhämtning