Mysig arbetsplats

För mig är det viktigt att ha en trivsam arbetsplats. Jag tillbringar ändå 40 timmar i veckan på mitt kontor och som inredningsnörd så fixar jag inte riktigt att det är fult eller tråkigt.  Som ny på jobbet tycker jag däremot att det är lite svårt att veta hur mycket jag tillåts piffa själv, på en tidigare arbetsplats fick man inte ens ha vilka krukväxter man ville, då det skulle se enhetligt ut...
 
Nu har jag haft två månader på mig att spana och har sett att handlingsfriheten verkar vara ganska stor, så nu ska här pimpas! Som ekonom är mitt arbete bitvis intensivt och stressande, så jag behöver en lugn vrå att andas i. Jag har, som alltid, vänt mig till Pinterest för inspiration och idéer. T ex som här:
 
Kanske för mycket pryttlar, men det ser iallafall mysigt ut.
 
Jag hade tänkt köra till IKEA en sväng och köpa dessa hyllor för pennställ, post-it's m.m:
Mitt skrivbord är inte så stort, så jag behöver bygga lite på höjden.
 
Jag har också tänkt att sätta upp inramade posters på väggarna, så det inte ser så stelt och kalt ut. Har bl a beställt den här från Posterstore.se:
Så har jag något att vila blicken på när jag funderar.
 
Andra saker som jag plockat med är egen fruktskål, tekopp och favorittéet. Jag har också planer på att köpa en blombukett till intensiva veckor, för att skämma bort mig lite.
 
Jag sitter också och filar på vad som kan vara bra att ha på kontoret, ett så kallat "överlevnadskit", så jag är beredd på det mesta. Får återkomma när det är klart.
 
Önskar er en fortsatt trevlig vecka!
 
Bilder från Internet och Posterstore.se 
 
 
0 kommentarer publicerat i Inredning
Taggar: Guldkant på vardagen, jobb, kontor, ordning och reda