Hemmagjord chokladkalender

Phu!
 
Här kommer ett pysseltips som tog liiite längre tid än vad jag planerat. Jag har fixat egna chokladkalendrar till barnen som blev färdiga först igår. Men de fick då 3 bitar på samma dag, så de var nöjda ändå.😊
 
Det som tar tid här är inte själva kransen, utan inslagningen av 24 bitar godis. (i mitt fall x 2)
 
Men kul var det och fint blev det!
 
Du behöver:
 
  • ståltrådsgalge
  • godis
  • tång
  • tejp
  • papper
  • sax
  • girlang (jag valde en 2m lång från City Gross)
  • julpynt
  • snöre till att binda fast paketen med
Steg 1 är då att forma galgen till en cirkel, här kan tången vara till hjälp för att räta ut lite hörn.
 
När du har en cirkel, klä den med girlangen, så det ser ut som en krans.
 
 
Nu är det dags för det tidskrävande, nämligen att slå in alla godisbitarna och knyta fast dem på kransen. 
 
 
Häng sedan på granpyntet (jag valde traditionella julkulor) och häng upp den:
 
 
Klart för plundring!
 
Förhoppningsvis så överlever själva kransen till nästa år...
 
Ha en trevlig kväll!
0 kommentarer publicerat i Inredning
Taggar: Pyssel, chokladkalender, jul, jul 2018, julpynt