Veckans boktips

Det är grått och småkallt här i Höör idag. Snart dags att tända upp i spisen, om inte annat så bara för mysfaktorn. Så jag har krupit upp i soffan med senaste bokinköpet, nämligen "101 Stiltips" av fantastiska Ebba K von Sydow och Emilia de Poret. Jag har "Säker stil" sedan innan, så det här blev ett perfekt komplement.
 
Än så länge har jag bara bläddrat igenom boken, men jag kände direkt att jag vill tipsa om den. Den har allt som krävs för att få till det lilla extra. Här finns inte bara tips på hur man stylar själva plaggen, men också om manikyr, frisyrer, skor och smycken. Och inte är det särskilt krångligt heller. Nu är jag alldeles för feg för att testa alla tipsen, men jag ska försöka maka mig ut ur min svarta bekvämlighetszon och åtminstone testa ett rött läppstift, eller ett par maffiga örhängen till grå stickad tröja.
 
Själv avnjuter jag denna bok med cappucino och cupcake.
 
Läs och inspireras!
 
2 kommentarer publicerat i böcker
Taggar: 101 stiltips, boktips, egentid, present, säker stil
#1 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Låter som en riktigt bra bok! :)

Svar: Det är den! Man känner sig lite stiligare bara av att bläddra i den :) Trevlig helg!
Linnea Hådell Löt

#2 - - Felicia:

den måste jag kolla upp :D

Svar: Gör det! Du kommer inte att bli besviken 😊 Trevlig helg!
Linnea Hådell Löt