Sonens rum - nääästan klart

Ibland undrar jag hur lång tid det kommer att ta innan jag känner mig färdiginflyttad. Tycker inte jag gör annat än att skruva och muttra. Men, så kommer det dagar när jag faktiskt känner att det går år rätt håll. Som idag till exempel. Nu är äntligen mattan och överkastet på plats i sonens rum och helt plötsligt ser det mer färdigt ut.
 
Han har fått välja färger själv, så grått, vitt och blått är det som gäller. (Vi lyckades komma överrens om vita väggar dock...)
Vi valde att sätta upp mörkläggningsgardiner istället för att ta både gardiner och rullgardiner. Nån måtta på skruvandet får det ju ändå vara.
 

Det behöver piffas lite till, lite fler växter i fönstren, en tavla bredvid bokhyllan osv, men textilierna hjälper mycket för att det ska se ombonat och färdigt ut. Jag hade också tänkt att fixa en minibyrå till steghyllan, så det finns någonstans att förvara småpryttlarna snyggt och ordentligt.
 

Vi har också gjort framsteg i TV-rummet, börjar se rätt mysigt ut
 

Det finns ett hörn i det här rummet som inte bör dokumenteras riktigt än, men när det är klart så kommer det att vara en liten pysselhörna med papper, kort, symaskin mm. Både jag och dottern tycker om att småpyssla, så det ska bli skönt att få ett eget utrymme till det.
 
Nu ska jag fixa det sista i frysen och börja skriva lista inför morgondagens storhandling.
 
Ha en fortsatt trevlig onsdag!
#1 - - Madeliene:

Så fint! :)

Svar: Tack! Både jag och sonen är nöjda :) Ha en fin dag!
Linnea Hådell Löt

#2 - - Josäfin Andersson :

Så snyggt ju! Stilrent :D

Svar: Tack!
Linnea Hådell Löt