Engelska kontorsdrömmar

Tre månader har gått sedan vi flyttade in i vår gula trävilla. Vi har möbler i alla rum, gardiner i alla fönster och snart har vi täckt väggarna också. Men.. kontoret är inte helt färdigt ännu, vi har dock fått tag på ett riktigt maffigt gammalt skrivbord som vi är supernöjda med. Men här behövs lite fix och trix för att få till mysighetskänslan. Så, medan vi klurar lite till, så låtsas jag att det är här jag sitter och bloggar:
 
Bild: Pinterest
Hur mysigt skulle inte det vara?! Tror att jag skulle kunna styra världen härifrån :).
 
För att få till det här behöver man följande:
 

Bilder: sovtex.se, Stockholms auktionsverk, citiboard, kartbutiken.se
 
Till att börja med behöver man ett rejält skrivbord med tillhörande stol, som dessa från Stockholms auktionsverk. För att mjuka upp det lite och göra det mer ombonat hade jag lagt till en äkta matta (denna från Citiboard) och ett par sammetsgardiner (Sovtex). Jag har alltid varit förtjust i jordglober, mest de som är lite blekta, som denna från Kartbutiken.
 
För att komplettera kontoret fyller vi på med detta:
 
Bilder: Brittfurn.se, pinterest
Ett sant kontor kräver en maffig bokhylla, helst inbyggd, men denna från Brittfurn är också rätt perfekt. Påminner faktiskt om de som finns i "House of Cards". Fåtöljen till gäster/kunder/andra maffiosos är också från Brittfurn och jag tror att den är en sådan som bara blir finare ju mer den används. För att fylla upp bokhyllan behövs högar med böcker, hittade den här bilden på Pinterest, men det brukar alltid gå att hitta böcker på loppis.
 
Och vilket kontor är komplett utan en engelsk bulldog? Toksöt, tror jag skulle döpa den till Winston...
 
Önskar er en fortsatt trevlig tisdag!
0 kommentarer publicerat i Inredning
Taggar: brittisk stil, inredning, inredningsinspiration, kontor