Dags att värma upp inomhus

Nu börjar det bli dags att komma i höststämning och värma upp inredningen lite. Tyvärr är det fortfarande lite för varmt att börja elda i vår kamin, så jag planerar att fixa till värmen på andra sätt. 
 
Egentligen skulle jag vilja gå "all-in" och byta ut textilier och prydnadssaker så det såg riktigt sprakande höstigt ut här hemma. Något åt det här håller kanske:
 
Bild: Better Homes and Gardens
Basen här är fortfarande ljus med mörkt trä, men alla dekorationer går åt gult, orange och rostrött. Ser riktigt inbjudande ut! Om jag skulle dekorera med denna bild som inspiration så skulle jag välja det här:
 
Bilder: Ellos, IKEA, Åhléns, Hemtex, Papsta-shop och Pinterest.
Kudden och pläden kommer båda från Ellos och har en riktigt varm fin ton. Den flätade brickan från Hemtex skulle prydas med ljusstakar och orangeröda ljus. Den fina krukan från Bloomingville (säljs på Åhléns) skulle stå bredvid med en vacker vit blomma i. Varmt och mysigt! Jag har inte hittat någon krans som är lika fin som den här, så jag lurar på om jag kanske skulle fixa en själv. Så känner man sig välkommen redan innan man har klivit innanför dörren.
 
Om jag istället skulle sansa mig lite med det roströda och gå mer på det jag redan har, och sådant jag drömmer om, så hamnar vi här istället:
 
Bild: Lexington
Här har man istället valt att använda grått, vinrött och brunt för att värma upp den annars neutrala inredningen. Ungefär hur snygg som helst! Om jag då använder detta som inspiration så kan jag använda följande:
 
 
Bilder: Åhléns, ILVA, Hemtex, IKEA, och Trädgårdsväxter.com
Den vinröda kudden är från Åhléns, och ihop med den bruna pläden från Hemtex så skulle vår soffa ser mer höstinbjudande ut. IKEA har de fina (och billiga!) stormlyktorna. Dem fyller jag med hasselnötter och vita blockljus. Eftersom man aldrig kan ha för många korgar, så den här från ILVA vore perfekt till extraplädar. Det finns ju fler än jag som har kalla fötter i den här familjen.
 
Så snart jag har bestämt mig, så är det väl bara att sätta igång.
 
Ha en fortsatt trevlig tisdag!
 
0 kommentarer publicerat i Inredning
Taggar: dekoration, från hus till hem, höst, inredning, inredningsinspiration, vardagsrum