Bra att ha i bilen

En av punkterna på min att-göra-i-september-lista var att fixa ett survival-kit till bilen. Vad menar jag då med det? Jo, att fylla den med bra-att-ha grejor ifall något skulle hända.
 
Jag satte mig ner och gjorde en liten lista på ett par scenarion och skrev sedan upp vad jag kunde tänkas behöva. Sedan tjuvkikade jag i facit (Vi Bilägares hemsida) för att se om de hade några bra tips och sedan såg listan ut såhär:
  • startkablar
  • bogserlina
  • ficklampa
  • varningstriangel (brukar iofs ligga med i bilen, men ändå)
  • säkerhetsväst
  • färdigblandad spolarvätska
  • motorolja
  • filt
  • påsar till skräp
  • våtservetter
  • Första hjälpen (inkl huvudvärkstabletter)
  • mobilladdare
När det närmar sig vinter så kommer jag att lägga till: 
  • extra skor (kängor)
  • snöskyffel
  • en påse grus
  • isskrapa
  • snöborste
  • handskar
Sagt och gjort, jag plockade med mig min lista och körde iväg till Biltema. Och där var det någon som hade tänkt! Jag hittade nämligen denna:
 
Bild: Biltema
Här fanns handskar, startkablar, bogserlina, varningstriangel och väst.  5 "check" på en gång. De har också olika varianter på Första hjälpen- lådor som verkar bra.
Jag har också fyllt på med skräppåsar och våtservetter, vet aldrig när det kan komma till pass.
 
Sen var jag ju på "Classic Cars" under antikmässan "Malmö Dekorativa" och såg då några varianter på fina gamla bilkuddar. De är ju inte nödvändiga för själva säkerheten, men det ser ju rätt trevligt ut. Tänkte nog köpa något i den här stilen, om jag hittar det på loppis då:Bildresultat för bilkudde
 
Bild: Tradera.com
 
Jag menar, hur söt är inte den? Skulle piffa till baksätet direkt! Och jag vet några trötta barn som skulle tycka det var en bra idé med en extra kudde.
 
Men, förutom kudden så har jag nu det mesta på listan, så jag hoppas att det räcker som garanti för att jag inte blir stående någonstans.
 
Ha en fortsatt trevlig dag!
 
#1 - - Isabell Hedberg:

Verkligen jättebra lista, man vet aldrig när det kan hända något och då är det bra att vara förberedd :D
Hoppas du får en fin kväll :)
Kram!

Svar: Det är alltid bra att vara redo 😊 Önskar också dig en fin kväll! Kram
Linnea Hådell Löt