Inredningsinspiration från "The Break-up"

När jag såg "The Break-up" för första gången (ungefär 10 år sedan) så blev jag mer imponerad av lägenheten än av själva filmen. Jennifer Aniston och Vince Vaughn spelar paret som väljer att gå isär och absolut inte kan komma överens om vem som ska få bo kvar i den gemensamma lägenheten. Så långt köper jag storyn, lägenheten är både mysig och rymlig, men i övrigt tyckte jag filmen var rätt blah. Hur kul är det att titta på folk som bara är otrevliga mot varandra? (och dessutom skymmer inredningen hela tiden, ha ha)
 
Idag har jag skapat ett vardagsrum utifrån hur deras såg ut, inspirationsbilden är denna:
 
Bild: Pinterest
 
Det är mörkt trä, läder, vita snickerier och så gröna växter för att bryta mot den brun-beiga skalan.
För soffgrupp kommer mina förslag här:
 
Bilder: BoConcept, Ilva, Carpetvista, textilonnet och EM möbler
 
Här har vi då en ljus, ganska stram soffa från Boconcept som jag parar ihop med en fåtölj i skinn och trä från EM. Manchesterkudde och mönstrad gardin kommer från kommer från Textilonnet och mattan från Carpetvista. Istället för ett soffbord i glas och trä valde jag ett satsbord från Ilva, tycker att det ger ett prydligare intryck.
 
Och för bokhyllor och öppen spis har jag hittat detta:

Bilder: Kungsmöbler, IKEA, Plantagen och Lampfabriken

Spisen är inte äkta, men ger hög mysfaktor ändå. Den här varianten heter Cambridge och kommer från Kungsmöbler. (rea just nu!) De låga bokhyllorna är IKEA's Billy som man kan variera i all oändlighet med böcker, foton, lampor och övriga dekorationer.
 
Lampetterna är från lampfabriken och jag är barnsligt förjust i dem. Kan vara så att de hamnar på en önskelista här framöver.
 
Och sist, men inte minst, en stor grön växt från Plantagen. Den ger mer liv åt rummet, så ser det inte fullt lika stramt ut. Andra saker man kan göra för att mjuka upp det lite är att addera personliga detaljer, såsom foton och souvenirer, det är alltid trevligt när man ser vem som bor där.
 
Jag avslutar med en bild från själva filmen, där vardagsrummet ser lite mysigare ut än på bilden ovan. Det visar på hur mycket belysingen i ett rum påverkar känslan.
 
Bild: Hooked on houses
 
Missa inte mitt boktips imorgon, för då är det klassikerdags!
 
Önskar er en fortsatt härlig torsdag.
 
En kommentar publicerat i Inredning
Taggar: The Break-up, inredning i film, inredningsinspiration, skapa stilen
#1 - - Lillemmish- mode - inspo :

roligt att inreda =)

kram

Svar: Det roligaste som finns :). Ha en fin dag!
Linnea Hådell Löt