Ordning och reda - sovrum

Då var det fredag igen! Veckorna går precis lika fort som vanligt, phu!
 
Men ordning i sovrummet är det, så det känns skönt att lådorna inte svämmar över och att avställningsytorna är rena.
 
Hur ska jag då hålla det såhär snyggt och prydligt? Nedan har jag sammanställt lite städråd för att hjälpa mig på vägen:
Så det ska väl gå att hålla koll på. 
 
Det här med att bädda sängen är något som jag försöker implementera hos barnen också. Ja, det tar lite tid och det är inte det roligaste man kan göra, men det är mycket roligare att komma hem till ett ordnat rum där det inte ser ut som man bara ramlat ur sängen och åkt iväg. Vill man dessutom slänga sig på sängen det första man gör när man kommer hem, så är det en fördel om det finns ett överkast mellan grusiga jeans och sängkläder.
 
Jag föredrar den här varianten med överkastet något nedvikt och så bulla upp med kuddar:
Bildresultat för bäddad säng
Det är som gjort för att krypa upp med en spännande bok!
 
Önskar er en trevlig fredag.
0 kommentarer publicerat i Inredning
Taggar: Struktur, bädda, ordning, ordning och reda, sovrum, sovrumsinspo, sovrumsvecka, städning, städschema