Färdigpiffat på kontoret

Oj vad det är skönt att få en ledig dag mitt i veckan! Idag ska jag göra så lite som möjligt, så jag orkar med slutspurten på månadsbokslutet.
 
Som ekonom tillbringar jag rätt mycket tid inne på mitt kontor, så det känns viktigt att det är trevligt. Min lilla lugna vrå. Därför har jag "piffat" till det för att det ska kännas trivsamt och lugnt.
 
 
Som ni ser så är det inte så stort, men det gör mycket att man kan sitta i lugn och ro. Eftersom det är väldigt vitt, så har jag plockat in lite färg i form av växter och ett par poster på väggarna. (Från posterstore med ramar från City Gross)
 
Skrivbordet är också ganska litet, så för att kunna hålla ordning köpte jag en hylla från IKEA för att kunna bygga lite på höjden. 
Pennställen är muggar från Netto och gemkoppen är egentligen en ljuslykta från Lagerhaus.
 
Mitt jobb är inte särskilt pappersfritt, så en brevkorg är ett måste för att kunna ha lite skrivbordsyta kvar. 
Även denna är från IKEA och för att mjuka upp plåtlådekänslan satte jag tre kaktusar ovanpå samt en lite spegel från Indiska. 
 
Hela arkivskåpsdelen syns här
 
Andra saker jag har lagt till är en IKEA-lampa i fönstret och en liten rosa (!) jordglob från Indiska.
 
Så med lite eget té och biscotti har jag en lugn vrå där jag andas lite mellan uppföljningsmöten och där jag ostörd kan grotta ner mig i Excelfiler. Men idag är det latmaskeri som står på schemat! Önskar er en trevlig (och lat) nationaldag.
En kommentar publicerat i Inredning
Taggar: Arbetsro, arbetsplats, inredning, kontor
#1 - - emma:

ser fint ut :) jag tycker växter på kontor är uppiggande

Svar: Tack! Det tycker jag också, så jag valde träd på planscherna med 😊
Linnea Hådell Löt