Veckans boktips

Det är så roligt när man upptäcker nya författare! Jag kan bli som lite förälskad i någons sätt att skriva, och så läser jag allt jag kan komma över av just den här författaren. Har slukat böcker av Lee Child, Jan Mårtensson, Elisabeth George, George RR Martin, Lucy Dillon och Jenny Colgan på samma sätt. Min senaste förälskelse är Liane Moriarty. Har hittills hunnit med "Öppnas i händelse av min död" och så dagens tips: "Stora små lögner".
 
 
Den här boken fick jag när jag köpt en Femina för ett tag sedan och så blev den liggande på hyllan tills jag bestämde mig för att provläsa lite. Sen var jag fast. Låg med boken som klistrad i handen tills jag äntligen fick veta hur allt hängde ihop. 
 
Boken handlar om tre kvinnor i en liten stad vid Australiens kust. Madeline, Celeste och Jane har alla barn i förskoleklassen och blir, trots sina olikheter, goda vänner. Men, som titeln antyder, så är allt inte som det verkar. Var och en visar bara det som de vill att andra ska se. 
 
Varvat med den löpande berättelsen finns citat från andra personer i historien, som ger sin syn på vad som händer, vilket ger extra liv till boken.
 
Ta en (eller två) slappedagar i hängmattan och sträckläs, du kommer inte att ångra dig! 
 
Den finns också som prisbelönt serie på HBO, har inte hunnit kika på den ännu, men det står på att-göra-listan.
 
Behöver du lite snacks till, rekommenderar jag hemmagjort fröknäcke. Recept kommer på onsdag!
 
Trevlig läsning.
0 kommentarer publicerat i böcker
Taggar: Big little lies, Liane Moriarty, Stora små lögner, boktips, för hängmattan, present, presenttips, sommarläsning