Juldukning - 3 varianter

Tänk att det är julafton redan på måndag! Någon mer än jag som har haft svårt att hänga med här i december?
 
Jag ser iallafall fram emot att sitta vid ett fint dukat bord och äta en massa god mat, helst hela måndagen. I år blir det bara jag och maken, så vi får se hur många olika sorter vi mäktar med, men fint dukat ska det vara. Det förhöjer hela stämningen.
 
Om jag kikar tillbaka så har jag 3 olika förslag att bidra med till inspirationen, som till exempel den här dukningen som vi körde hemma hos min far och hans fru ett år:
Vitt, silver och lila. Som dekoration använde vi enkvistar, vackert, men aj så sticksigt. Den här färgkombinationen är inte typiskt julig, men enkel och vacker.
En annan variant med lite kalla färger hade vi hemma till advent:
Blått, silver och glas. Även denna ren och enkel och egentligen mer vintrig än julig.
 
Som vanligt så lutar jag själv nog mer åt rött, det är ju trots allt jul, så det kanske blir en repris på det här i år:
Jag tycker ju om när det ser lite varmare ut. Det kanske blir tillskott av en tallgirlang också?
Om jag nu hittar en tall i Danmark, de växer inte så tätt där 😊
 
Vi kör iallafall över ikväll och sedan har vi 48 timmar på oss att pynta som galningar, tur att man har tränat i många år innan.
 
Önskar er en fortsatt julmysig fredag!
0 kommentarer publicerat i Inredning
Taggar: Julstämning, dukning, fest, högtider, jul 2018, julafton, julbord, julmys