Spegel, spegel på väggen där...

När det kommer till väggdekorationer, så är speglar rätt tacksamma att inreda med. De tillför både liv och ljus till vilken inredning som helst. Skulle precis säga att de inte blir omoderna, men så kom jag att tänka på min spegelvägg i flickrummet hemma i Falun. En såndär 80-talsvariant från IKEA med svarta pluttar i hörnen. Bildresultat för spegelvägg
Bild: Citiboard.se
 
Jag hade ett spegelbord till också. Trekantigt. Säger inget mer om det nu. (men nynnar introt till "Miami Vice")
 
Hursom, tillbaka till dagens speglar. Det är rätt roligt att kika runt, för det finns väldigt många olika att välja på. Själv gillar jag den här från Mio:
 
Bild: Mio
I lägenheten hade vi den bredvid vår matplats, såg ut såhär:
 
 
Ska snart sätta upp den här också, även denna gång bredvid matsalsbordet.
 
Det är också fint att sätta upp en spegel ovanför öppna spisen, som här:
Bildresultat för mirror above fireplace
Bild: Pinterest
Hallen är ett annat utmärkt ställe att placera en stor spegel på.
Bildresultat för mirror hallway
 
Bild: Pinterest
 
Ovanför byrån i sovrummet blir det också fint med en större spegel:Bildresultat för mirror bedroom
 
Bild: Pinterest
 
Man kan också gruppera ett antal mindre speglar, som de gjort här:
Bildresultat för spegelvägg
Bild: Houzz.se
Det blir rätt effektfullt, särskilt när de går i samma stil, som här.
 
Jag har länge velat ha en solspegel, får se om jag hittar något lämpligt ställe att knöka i den på här i huset.
 
Sonen vill säkert ha en...
 
Trevlig kväll!