Ordning och reda på 30 dagar - del 3

Måndag!
 
Tanken var ju att jag skulle fixa återvinning/källsortering i tvättstugan under helgen, men den lösning som jag fastnat för funkar inte hos oss. Blääh.
 
Det här är vad jag hade tänkt mig:
 
Bildresultat för förvaring källsorteringBild: Pinterest
 
Snygg och prydligt och passar perfekt i det smala utrymmet mellan värmepumpen och väggen. Eller inte. Det saknas 1,5 cm. (1,5!!) Aaarrghh! Så, nu får jag tänka om.
 
Spånar lite på om jag skulle välja den här lösningen och ha det mesta under diskbänken istället:
Bildresultat för förvaring källsortering under diskbänk
Bild: Byggkatalogen
Det här skulle då vara ett tillägg till de två hinkar som redan finns. Då finns det hyfsat mycket som man kan bli av med på samma ställe. (Papper, plast, metall osv)
 
På IKEA (Livet hemma) hittade jag den här bilden:
Bildresultat för förvaring källsortering
Bild: IKEA
Välorganiserat och plats för mycket! Men då får jag ta bort vår lilla nostalgihörna med tavlor, stol och blombänk och det är jag egentligen inte så sugen på. I det här läget väljer jag form framför funktion.
 
Ett annat alternativ är att installera en låda under diskhon istället, då skulle jag kunna ha det så här:
Bildresultat för källsortering hemma
Bild: HTH
 
Decisions, decisions...
 
Medan jag funderar och våndas, så hoppas jag att ni har en trevlig måndag.