Fina produkter i trä

På senare år har jag blivit alltmer förtjust i produkter av trä. Vet inte om det är dalatrollet i mig, bara ålder eller möjligtvis lite trendkänslighet, men så är det iallafall. Trä är ett varmt och levande material och känns genuint och klassiskt.
 
Som jag nämt ett otal gånger innan så är jag väldigt förtjust i dalahästar, jag tycker om formen, färgerna och fascineras av hantverket bakom, de går aldrig ur tiden. Samma sak gäller den mindre kända falujungfrun, tröttnar aldrig på min dala-samling.
 

Andra fina produkter som jag har hittat, men inte inhandlat, ser ni nedan:
 
Bild: Naturbokhandeln, tradera, inreda.com och Pinterest
Den söta lilla rödhaken kommer från Naturbokhandeln. Jag hade gärna haft en, eller flera, ståendes på fönsterkarmen. Vem vet, de kanske lockar till sig riktiga fåglar också?
 
Den vackra skulpturen hittade jag på Tradera. Vanligtvis tilltalas jag inte av den typen av konst, men det var något här som berörde mig. Jag tycker om känslan i den.
 
Den söta ljusstaken finns hos Inreda.com och äpplena har jag bara sett på Pinterest, får leta vidare och se var man kan få tag på sådana. De hade passat så bra att dekorera med nu på hösten. Ljusstaken ger en rustik och hemtrevlig känsla, jag hade nog valt ljus i någon orange eller mörkgrön ton för att få lite mer höstkänsla.
 
Jag är också på jakt efter fina salladsbestick och salladsskålar, de här hamnar snart på inköpslistan:
 
Bild: Royal design, Lapland heartwork och Gårdby slöjd
De första besticken är rejäla och enkla i formen, dessa är från Royal Design. Näst par är smäckrare och lite elegantare, jag gillar verkligen detaljerna i renhorn, och kommer från Lapland Heartwork. Superläckra!
 
Den fina skålen kommer från Gårdby slöjd och man ser hur fint slipad den är, ser helt len ut. Den passar till både sallad och frukt. Tänk hur fin den skulle vara med ett gäng röda friska äpplen i.
 
Det här ger mig riktigt höstkänsla:
 
Bild: Sportamore
Tänk om man hade varit lite mer engagerad på träslöjden i skolan, då kanske man hade kunnat göra sånt här själv...
 
Eftersom solen faktiskt skiner just nu, så ska jag överge skrivbordet en stund och gå ut och njuta lite.
 
Önskar er en mysig kväll!