Veckans recept - Pastagratäng

Egentligen är det här inte så mycket ett recept som ett tips på vad man kan göra om man har lite pasta över. Jag tycker illa om att slänga mat, så jag försöker hitta på något med det vi har i kylskåpet och ibland blir det riktigt gott!
 
Den här gången hade vi en massa penne över (VARFÖR är det så svårt att beräkna pastaåtgång?!) så jag stekte lite bacontärningar, blandade med matlagningsgrädde, lite salt, peppar, basilika, oregano och tillsatte idealmjöl för att det skulle tjockna och sedan blandade jag baconsåsen med pastan i en ugnsfast form. Jag är rätt förtjust i ost, så jag passade på att strö över lite parmesan också. In i ugnen (175 grader) i ca 15 minuter och sen var det klart!
 

Enkelt och gott!
 
För att göra det lite festligare, så kan man ju alltid servera den på finporslinet :)
 

Smaklig spis!
 
 
0 kommentarer publicerat i Recept
Taggar: middagstips, pasta, recept, rester, snabblagat