Veckans boktips

Idag tipsar jag om "Och bergen svarade" av Khaled Hosseini. Jag läste den i en bokklubb för några år sedan, sällan har jag gråtit så mycket över en bok. Jag gick runt och såg småförkyld ut i flera dagar med röda ögon och fnasig näsa. Då vet man att historien verkligen har gripit tag i en.
 
Bild: Wahlström och Widstrand
Det börjar med historien om en fattig familj Afghanistan där en far ställs inför det fruktansvärda beslutet att sälja ett barn för att alla ska kunna överleva. Vi får också träffa den barnlösa familj som tar hand om flickan, deras chaufför och en massa olika människoöden vävs ihop. Vackert skriven och oerhört gripande!
 
Jag vill därför rekommendera er att bunkra upp med näsdukar och choklad om ni ska ta er igenom boken någorlunda helskinnade.
 
Bilder: Marabou och Kleenex
Trevlig läsning!
#1 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Åh det låter som en riktigt bra bok. Har själv börjat läsa "I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv" av Tom Malmqvist och det är en riktig snyftare.
Ha en fin helg!

Svar: Tack för tipset! Den ska jag leta upp. Trevlig helg!
Linnea Hådell Löt