Fina tvättstugor

Ibland önskar jag att jag bodde i hus igen. En av anledningarna är att det är så skönt att ha en egen tvättstuga, så all tvätt kan få ett eget rum och badrummet kan bara få vara fint.

Nu har jag väl i ärlighetens namn aldrig lagt särkilt mycket tid på att få just tvättstugan fin ens när jag bodde i hus, men om jag flyttar någon gång i framtiden ska jag prioritera det högre. Att ta hand om tvätt är ju inte särskilt kul i sig, så då kan man piffa till omgivningen lite för att förbättra humöret.

Se det här till exempel:

 Bild: Style at Home
Det ser ju hur fräscht ut som helst, med blått och vitt och fina korgar som mjukar upp känslan. Här skulle jag gladeligen stå och spela strumpmemory.
 
Eller det här:
Bild: Need for design
Också blått, vitt och fräscht och med en liten TV för att göra strykningen roligare. Hade funkat fint!
 
En tvättstuga behöver ju inte vara stor för att vara fin och inbjudande, se nedan:

Bild: View along the way
 
Tapet, korgar och fina burkar piffar till det direkt. Gillar också att de målat golvet randigt, ser genast trevligare ut.

Tror jag sätter mig och Hemnetar lite för att hitta ett hus med trevlig tvättstuga...

Ha en fortsatt trevlig dag!

 

0 kommentarer publicerat i Inredning
Taggar: enklare vardag, ordning och reda, tvättstuga