Välkomnande entré

Även om vi befinner oss mitt i flytten, så kan jag inte låta bli att fundera på nästa steg. Så fort vi har fått ordning härinne så vill jag piffa till utsidan. Huset behöver målas, men det får bli nästa år, så jag koncentrerar mig på de mindre projekten så länge. Ett sådant projekt är att skapa en välkomnande entré, det är ju ändå det första man ser när man kommer hem. 
 
Jag har spanat runt lite och hittat fin inspiration.  Växter gör rätt stor skillnad för trivseln, så jag tänker mig något i den här stilen:
 
Bild Sköna hem 
 
Det är väldigt snyggt när man jobbar med olika höjdförhållanden, det ger en bra inramning. Sen är jag barnsligt förtjust i flätade korgar, så den vänstra bilden tilltalar mig nog mest.
 
Jag funderar på om vi skulle ha amplar också, så ser det riktigt ombonat ut.
Bild husaktuellt.se
 
Riktigt snyggt med rött till de vita snickerierna också. Falu Rödfärg ligger bra till på topplistan över färgval till nästa års fasadmålning. 
 
Jag skulle också vilja ha en bänk för avlastning eller korta kaffestunder. 
Bild Styleroom.se
 
Men, vad är väl en bal på slottet? Nu är det dags att sluta dagdrömma och montera ihop garderoben, så vi kan packa upp kläderna, så vi blir av med fler kartonger och resväskor, så vi får plats med annat i garaget.
 
Ha en fortsatt trevlig dag! 
#1 - - Days by Johanna:

härliga inspobilder.

Svar: Tack😊
Linnea Hådell Löt