Skog och återhämtning

Jag läser hela tiden om hur viktigt det är med återhämtning och jag kan inte annat än hålla med. Om man hela tiden fokuserar på sitt jobb, så missar man det andra i livet. Been there, done that, NOT doing it tomorrow...
 
Det viktiga är att hitta rätt typ av återhämtning. För vissa är det spinning, för andra yoga och för en tredje kan det vara sudoku. Huvudsaken är att man släpper tankar på jobb och alla måsten.
 
För mig är den bästa avslappningen och energiladdaren att promenera i skogen. Axlarna sjunker ungefär 10 centimeter, andningen blir lugnare och jag njuter av alla intryck runt omkring mig. Nu har jag också den otroliga förmånen att ha en mysig liten stuga ca 2 timmar hemifrån. Vi åker dit så ofta vi bara kan, eftersom det är där vi trivs bäst. Vi har en plan att så småningom byta stad mot skog helt och hållet, men det är mycket som ska stämma in, restider till jobb och skola, närhet till familj och vänner och det ska vara praktiskt genomförbart i största allmänhet. Men när vi blir pensionärer eller miljonärer, vad som nu kommer först, så flyttar vi!
 
Tänk att få ha detta runt husknuten varje dag:

Hoppas ni har en lugn och skön söndag.