Jullov

Nu har jag haft ett riktigt jullov, ungefär som det var när jag var liten. Det beror delvis på att min telefon gick sönder den 23/12, så min kontakt med omvärlden har varit lite sporadisk.

Julafton firade vi hemma med mor, bonusfar och mina syskon. Lugnt, stillsamt, trevligt....

 
 ...och alldeles för mycket mat och kakor.

Puha, trodde aldrig jag skulle bli hungrig igen.
 
På annandagen plockade vi upp barnen och körde ut i skogen. Och firade igen.

Vi höll det ganska enkelt, med tallris och rutig duk.

Vi tog långa skogspromenader varje dag, underbart skönt att vara ute så mycket!

Det låg is på sjön när vi kom upp, men den smälte lite mer för varje dag... hoppas det fryser på snart igen.

Nyår firades i stor stil med räktoast, ugnsstekt anka och glassbomb. Och lite fyrverkerier och tomtebloss

Sen måste jag ju erkänna att större delen av lovet tillbringades här, med té och böcker. Bästa återhämtningen för en läslus som jag.
Nu är vi tillbaka i stan igen och ska fira dottern som fyller 10 år. (min bebis! vad hände?!)
Granarna är utslängda, julpyntet ihopplockat och vi har återgått till "vinterpyntningen" igen. Visar bilder på det imorgon.
 
Trevlig kväll!