Jobbstart

Måndag. Dags att börja jobba igen, känns lite som första skoldagen, så jag har förberett mig noga.
 
Jag har investerat i en ny väska (från Modalu) som har tillräckligt många fack för att jag ska kunna hålla isär mina pryttlar, men inte så stor att jag får plats med hur mycket skräp som helst.
 
Min telefon gick sönder här under julledigheten och plötsligt kände jag mig helt handikappad. Förutom att inte kunna ringa, kunde jag inte heller läsa mail, ha koll på tiden, anteckna eller ens ringa från en annan telefon, då alla mina kontakter var sparade i telefonen. För att undvika liknande panik framöver har jag köpt en gammal hederlig Filofax. (och bytt batterier i klockan).
 
För att inte bli sur och purken framåt eftermiddagen (eller dö innan lunch) har jag också packat ner lite mellanmål, ett äpple och min nya favorit, hembakt fröknäcke. (salt, krispigt och löjligt gott)
 
En liten necessär är heller aldrig fel att ha med sig, just idag följer handsprit, handkräm, läppbalsam och minttabletter med. Jag har även en Första Hjälpen väska med värktabletter och plåster med mig.
 
Så nu känner jag mig redo!
 

Trevlig måndag!