Inredningstrender och självinsikt

Jag köper rätt många inredningstidningar, läser en del bloggar och spanar allmänt på allt som har med inredning att göra. Något som jag däremot brukar inbilla mig själv är att jag inte bryr mig så mycket om trender. Men om jag nu ska vara lite objektiv... så visst har jag ett par kopparföremål i köket... några mässingsljusstakar... och jag köpte en marmorbricka förra året och soffan bytte klädsel från vit till mörkblå i höstas. Så oavsett vad jag tycker om trender i allmänhet, så är det ju jättesvårt att inte påverkas.
 
 
Det är ju tydligt när tidningarna byter fokus och helt plöstligt så är det fint med tapeter och gardiner igen, inget orerande om att man ska låta ljuset flöda... Det ljusa, fräscha får så sakta ge vika för grått i alla nyanser och mörkare möbler.
 
Jag har läst att mörkgrönt kommer slå igenom under året, silver är på väg in, naturen ska få ta plats och mattorna ska bli riktigt långhåriga, så det ska bli lite intressant att se vilka inköp jag kommer att göra under året. Det enda jag vet med säkerhet är att väggarna inte kommer att bli smutsrosa. (Mest på grund av att maken/målaren inte kommer att låta det ske.) För det kanske egentligen skulle passa fint till den blå soffan...?
0 kommentarer publicerat i Inredning
Taggar: 2017, grått, inredning, koppar, marmor, mässing, trender