Skolstart och höstkänning

Imorgon är det skolstart för mina barn. Det känns som om de har varit hemma jättelänge, så de är faktiskt lite sugna på att börja igen.
 
Jag tycker också att det känns som att hösten är på väg in. Inte för att det här har varit en varm sommar direkt, men igår och imorse var det bara 6 grader ute och när vi var vi uppe i skogen i helgen, kunde jag se att färgerna börjar ändras och lingon och äpplen är på gång.
 

Igår tog vi så en shoppingtur in till stan för att handla in det sista, så vi är redo inför starten. Jag har också kikat runt lite på nätet och vill tipsa om några bra saker om du är ute i sista minuten.
 
Först ut är kläder till skolgympan. Stadium har just nu ett bra erbjudande om 3 för två på deras eget märke SOC, hittade dessa kombinationer till dottern och sonen:
 
 
 

Bilder: Stadium.se
 
Vi kikade också på skolväskor, dessa ryggsäckar tycker jag är fina:
Bilder: Lindex, Stadium och Åhléns
Den vinröda i sammet är från Lindex, den blå med Snobben och Adidasväskan är från Stadium och den fina i grått kommer från Åhléns. Jag tycker den sistnämnda ser så charmigt gammaldags ut.
 
För det mesta så får ju barnen anteckningsblock och pennor i skolan, men det är ju alltid bra att komplettera med lite reserver. Vad sägs om detta:
Bilder: Åhlens, Granit och Lagerhaus
Här har vi söta ugglesuddisar från Åhléns, pennor och anteckningsblock från Lagerhaus och en riktigt fin trälinjal från Granit.
 
Slutligen, för att göra det lite roligare att hålla ordning på sina nycklar, så finns det fina nyckelringar på Glitter:
 
Bild: Glitter
Dessa finns givetvis med alla bokstäverna, så det inte blir någon tvekan om vems nycklar det är frågan om.
 
Så, nu tror jag att vi är redo för höstterminen 2017. Jag är iallafall redo för höst, det är så mysigt med krispigheten i luften och färgskiftningarna på blad och bär.
 
Ha en fortsatt trevlig tisdag!
#1 - - NORRSKEN EMMA:

ha en fin tisdag =)

Svar: Tack detsamma!
Linnea Hådell Löt