Veckans boktips

Den här veckan har turen kommit till "Sjöfartsnytt" av Annie Proulx. Detta är en helt fantastik bok om att börja om och tvingas göra något nytt av sitt liv.
 
Quoyle är gift med två barn och när hans fru dör i en bilolycka rasar hans tillvaro samman. Han flyttar med sina barn, och sin faster, ut till Newfoundland för att försöka bygga sig en ny tillvaro.
 
Bokens Newfoundland är kallt och kargt med många märkliga personligheter och det är ett rent nöje att få följa Quoyle och hans familj på denna resa.
Det dricks ofantliga mängder té i denna bok, så jag rekommenderar att man har en liten kanna tillgänlig. Goda kardemummaskorpor passar också bra till.
 
Som synes på framsidan så har det även gjorts en film av denna historia, Lasse Hallström regisserade, men det var så länge sedan jag såg den att jag inte kommer ihåg om jag tyckte om filmen också. Jag får helt enkelt se den igen.
 
Trevlig läsning!
 
 
0 kommentarer publicerat i böcker
Taggar: Annie Proulx, Sjöfartsnytt, boktips, läsning