Stressfritt julpynt

Med bara ett par dagar kvar till julafton så börjar det bli dags att varva ner. Jag vill gärna ha julfint i varje vrå (precis som Madicken), men jag tar några genvägar för att det fortfarande ska kännas roligt med jul.
 
Här följer några enkla tips för att öka på julstämningen med minsta möjliga ansträgning.
 
Till att börja med så har jag bytt ut böckerna i tallrikshyllan och använder nu böcker med mer rött på omslaget.
 

Sen har jag hängt lite granpynt på krokarna och vita muggar istället för blåblommiga.
 
Jag har hällt upp polkagrisar, nötter och marshmallows i glasburkar:

Man kan också köpa blandad frukt och lägga fram på ett fint fat.

För mig handlar julen mycket om dofter, så jag har placerat hyacinter i småkrukor runt om i lägenheten. Doftar ljuvligt!

Önskar er en trevlig tisdag!