Redo för gäster

Jag önskar att vi hade ett gästrum. Ett fint och mysigt inrett rum med plats för vem som än kommer och hälsar på. Jag har vänner och familj utspridda över landet, så det hade varit trevligt att ha ett dedikerat rum till folk som vill komma hit. Men det är lite svårt att bygga ut en lägenhet, så jag får vara kreativ och mysa till det på andra sätt istället.
 
I år firar barnen julafton med sin pappa, så då upplåter jag deras rum till mina syskon som kommer och hälsar på. För att de ska känna sig extra välkomna kommer jag att bädda med fina lakan, se till att det finns tvål och schampo och extra handdukar. Känner jag min bror rätt så är det nog bra att ha en extra tandborste i skåpet också ;)
 
Jag hittade söta reseförpackningar på Apoteket, bra att ha till gäster!
 Handdukarna kommer från IKEA, har köpt en antal sådana tidigare och de håller riktigt bra.
I sängen har jag bullat upp med extra kuddar och juliga lakan från Jotex.
Så då återstår bara om jag ska lägga en ärta under madrassen eller inte...
Välkomna!