Julplanering v49

Efter helgens energiladdning så börjar jag få upp farten, så det är bara att köra vidare. Mycket pyssel den här veckan, vilket jag ser fram emot!
 
Den här veckan är det dags för:
  • Julkort - göra och skicka
  • Julpyssel - smällkarameller, strutar mm
  • Inköp systemet, vin, öl, snaps
  • Baka julkakor med barnen
  • Klippning, både för mig och barnen
  • Göteborgsbesök med Lisebergs julmarknad (mysryser i förskott!)
Det ska bli riktigt roligt att komma upp till Göteborg och träffa mina syskon och pappa och hans fru. Det var alldeles för länge sedan jag var där.
 
På Liseberg kommer jag att dricka varm choklad, titta på alla fina bodar och den vackra belysningen, köpa en riktigt varm mössa, kanske komplettera med några fina handblåsta julkulor till granen, försöka övertyga maken om att vi behöver ett renskinn i vardagsrummet, vänta på barnen som vill åka radiobilar, köpa marsipan hos Bräutigams... Undrar just om det räcker med en eftermiddag?
Gammaldags Jul
 
Bild från Liseberg.se