Julfilmer

Ett säkert tips för att få lite julstämning är att se en trevlig film. Jag har några favoriter som jag ser varje år i december.
 
En bra start är alltid "Love Actually", som hunnit blivit en klassisker vid det här laget. Många bra engelska skådespelare, humor, drama och dråpligheter gör det här filmen lika värmande som julté.
Om du fortfarande inte är övertygad så är Colin Firth med. Colin! (eller Mr Darcy...)
Filmer som jag ser med barnen är "Grinchen" och "Polarexpressen".
 
 
Är vanligtvis inte ett särskilt stort fan av Jim Carrey, men det här rollen passar det bra med lite "overacting".
Polarexpressen är väldigt välgjord och stämningsfull. Min dotter tyckte den var lite otäck när hon var yngre, så den passar nog inte de minsta.
 
Den sentimentalaste (om det nu är ett ord) sparar jag till sist, nämligen superjulfilmen "White Christmas".
Här har vi musik och dans, hjärta och smärta, snö och underbara kostymer, allt man behöver för lite mysrys.
Nu är det dags att poppa lite popcorn och sätta igång. (och provsmaka godiset, recept kommer...)
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Grinchen, Julfilm, Love Actually, Polarexpressen, White Christmas