Helgbilder

Så var det måndag igen efter en lugn och skön helg. Vi har varit uppe i skogen och andats barrdoft och lyssnat på tystnaden. Skog innebär total avslappning för mig. (måste vara skogstrollet i mig)
 
Det var ett par minusgrader när vi vaknade i lördags, så det var till att klä sig varmt innan vi gick ut. Inte lika frostigt som sist, men fint ändå. Det ligger fortfarande en tunn isskorpa på hela sjön, trots en vecka med plusgrader.
 
Hoppas att det fryser på ordentligt, så vi vågar åka lite skridskor också.
 
Blad och grenar var täckta av frost.
 
Skogen är fortfarande grön

Ibland tror jag att Tuvstarr ska dyka upp här. :)
 

När vi körde hem i lördags var det en magnifik solnedgång, så vi stannade och fotade lite. Det var svårt att slita sig och sätta sig i bilen igen, jag kunde ha stått och bara beundrat skådespelet hur länge som helst.
 
Nu har jag iallafall tankat en massa energi, så jag är redo för denna veckas julbestyr.
 
Ha det gott!
#1 - - Arletta%20Ellington:

Ja, är det inte detta livet går ut på. Den stilla njutningen av att bara dricka i sig skönheten i det man ser.

Svar: Håller helt med dig. Ha en bra dag!
Linnea Hådell Löt